Субота, 12.07.2025, 13:16
Мій сайт
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [12]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 7
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Завдання до шкільних олімпіад з історії

Завдання І етапу Всеукраїнської олімпіади з історії 2014-2015 н.р.

                                              8 клас

І рівень

Виконайте  завдання та правильні відповіді обведіть кружечком. Кожна правильна відповідь у завданнях №1 -6 оцінюється 1 балом. Всього балів -6

1.До наведених дат підберіть відповідні події.

1199 р.                3. 1205 р.              5. 1223 р.
1253 р.                4. 1245 р.

     А. Битва під Завихвостом.

     Б. Битва на р. Калка.

     В. Створення єдиного Галицько – Волинського князівства.

     Г. Коронація Данила Галицького.

     Д. Поїздка Данила Галицького до Золотої Орди.

 

2. Розташуйте історичні події у хронологічній послідовності.

      А) Укладення Люблінської  унії.

      Б) Хотинська війна.

      В) Повстання під проводом Криштофа Косинського.

      Г) Утворення греко – католицької церкви.

 

3.Завдання з вибором однієї правильної відповіді.

          Яку турецьку фортецю та великий невільницький ринок у Криму здобули в 1616 р. запорозькі козаки на чолі з гетьманом П. Конашевичем – Сагайдачним?

      А) Інкерман

      Б) Гезлове

      В) Бахчисарай

      Г) Кафа

 

4.Яка причина спонукала польську владу збудувати фортецю Кодак неподалік Запорозької Січі?

      А) Прагнення зміцнити оборону кордонів Речі Посполитої проти набігів татар.

      Б) Прагнення встановити контроль над Січчю.

      В) Не допустити постійних нападів козаків на Польщу.

      Г) Закласти основи оборонної лінії проти Московської держави.

 

5.Установіть відповідність між ім’ям діяча культури та його характеристикою.

1. Г. Смотрицький               А Видатний письменник – полеміст, противник унії.

2. М.Василевич                   Б Перший ректор Острозької академії.

3. І.Вишенський                   В Перший книгодрукар в Україні. 

4. І.Федоров                         Г Автор Пересопницького  Євангелія .

 

 

 

6. Про кого йдеться?

   Він здобув гарну « морську» освіту. У 30 років він уже був досвідченим мореплавцем, знавцем астрономії й картографії. Якщо Земля має форму кулі, вважав він, то рухаючись на захід через Атлантичний океан, можна досягти берегів Індії.

 

ІІ рівень.

 

7. Поясніть поняття: реформація, мануфактура, аркебуз, індульгенції, ставропігія,юридика.

За кожну правильну відповідь- 2 бали. Максимальна кількість – 12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Закінчіть речення.

1.) Кінцевий пункт подорожі Васко да Гами_____________________________

2) Назви вітрильників, що приймали участь у першій подорожі Колумба

_________________________________________________________________3) Завойовник ацтеків_______________________________________________

4) Прилад  для визначення сторін горизонту____________________________

За кожну вірну відповідь – 1 бал. Всього – 4 бали.

9. Доповніть відповідь одним із вказаних прізвищ в дужках.

А) Уніатська церква пережила внутрішню реформацію: піднесення чернечого життя, дисципліни духовенства, його освітнього рівня за митрополита_________________( Михайла Рогози, Іпатія Потія, Веніаміна Рутського), а православна – за митрополита _____________________( Іова Борецького, Петра Могили, Сильвестра Косова).

За вірну відповідь – 1 бал.

 

ІІІ рівень

10. Дати стислу характеристику історичному діячеві, який особливу славу здобув морськими походами, зокрема на Кафу в 1616 році, за таким планом:

1) Назвіть ім’я діяча і період, у який він жив.

2) Чим уславилася ця людина.

3) Дайте власну оцінку його внеску в історію України.

 

Максимум балів – 10.

                     Завдання І етапу Всеукраїнської олімпіади з історії

                                          2014 -2015 н.р.   11 клас

І рівень. (За кожне правильно виконане завдання по 1 балу.)

 

1.Як називалась операція, що відкрила другий фронт на території Франції в ході ІІ світової війни?

А) «Цитадель»;   Б) «Морський  лев»;   В) « Оверлорд»; Г) «Багратіон».

 

2.День народження ООН:

А) 10 лютого 1945 р;  Б) 25 квітня 1945 р; В) 26 червня 1945 р; Г) 24 жовтня 1945 р.

 

3.Коли відбулася зазначена подія?

   Волею українського Народу Організація Українських Націоналістів під проводом Степана  Бандери проголошує відновлення Української Держави, за яку поклали свої голови цілі покоління найкращих синів України…

А) 17 вересня 1939 р.       Б) 22 жовтня 199 р.   В) 22 червня 1941 р.  Г) 30 червня 1940 р.

 

4.Що в роки Великої Вітчизняної війни  називалося « Східним валом»?

А) Радянські укріплення вздовж лівого берега Дніпра;

Б) Німецькі укріплення вздовж правого берега Дніпра;

В) Лінія радянсько –польського кордону, що існував у 1921 – 1939 рр.

Г) Східний кордон Третього рейху.

 

5. Яким терміном позначається співробітництво урядів, окремих осіб з окупантами в роки ІІ Світової війни?

А) Волюнтаризм;  Б) Космополітизм;    В) Пацифізм;   Г) Колабораціонізм

 

6. Яка дата відзначається як день визволення України від німецько – фашистських загарбників?

А) 6 листопада 1943 р.;  Б) 8 жовтня 1944 р.;  В) 28 жовтня 1944 р.; Г) 9 травня 1945 р.

 

7. Який захід більшовиків дав змогу голові Раднаркому РСФРР В.Леніну заявити:

    « Селянські повстання, які раніше, до 1921 року, були загальним явищем, майже цілковито зникли. Селянство задоволено теперішнім становищем…Це досягнуто впродовж одного року»?

А) початок розподілу поміщицьких земель серед селян;

Б) ухвалення плану ГОЕЛРО з електрифікації країни;

В) заміна продрозкладки продовольчим податком;

Г) включення Української СРР до складу СРСР.

 

8. Політика « ліквідації куркульства як класу», здійснювана партійно – радянським керівництвом СРСР і УСРР у 1930 -1931 рр., мала за мету

А) Вигнати куркулів зі створюваних колгоспів і радгоспів;

Б) змусити більшу частину селянства об’єднуватися в колгоспи;

В) посилити матеріальну зацікавленість селян у суспільній праці;

Г) перерозподілити землю куркулів на користь бідняків.

 

ІІ рівень

Дайте визначення поняттям: ( 10 балів)

Колабораціонізм –

 

Геноцид –

 

Репарації –

 

Денонсація - 

 

Геополітика –

 

Співвіднесіть імена діячів часів ІІ Світової війни та події, повיּязані  з ними.

( 6 балів)

С.Ковпак                           А) головнокомандуючий УПА
Р.Шухевич                        Б) головнокомандуючий силами союзних військ
Т.Строкач                         В) командир Сумського партизанського зיּєднання
Д.Ейзенхауер                   Г) президент США
Г.Трумен                          Д) начальник Українського штабу партизанського руху

 

Виберіть характерні ознаки , що характеризують складові « нового порядку» в Україні. ( 5 балів)
Поділ українських земель на чотири частини, створення допоміжної адміністрації з представників мирного населення;
 приєднання території України до Німеччини;
 вивезення до Німеччини обладнання, сировини, металів, продовольства;
обіцянки проголошення самостійної України;
обіцянки розвитку української культури;
масове знищення мирного населення , існування « фабрик смерті» - концентраційних таборів;
створення сприятливих умов для розвитку українського національного руху.

 

12.Установіть відповідність між назвами адміністративних одиниць, які окупанти планували створити на території України, та їхніми центрами. ( 6 балів)

1. Трансністрія                                 А) м. Рівне

2. Дистрикт « Галичина»                 Б) Закарпаття

3. Рейхскомісаріат « Україна»        В) м.Львів

4. Воєнна адміністрація                  Г) м.Чернігів

    ( Прифронтова зона)                  Д) Чернівецька область

 

ІІІ рівень( 5 балів)

13.Визначте імена видатних історичних осіб:

А) політичний діяч, лідер британських консерваторів, лауреат Нобелівської премії з літератури ( за праці з історії) та шеститомник мемуарів « Друга світова війна» -

______________________________________________________________________

 

Б) комік, трагік і філософ в одній особі, культова постать « німого кіно» -

______________________________________________________________________

В) яскрава представниця модернізму,творчість якої стала значним явищем жіночої поезії « срібної доби», чоловіка якої( російського поета Миколу Гумільова) розстріляли більшовики ______________________________________________________________

 

14..Знайдіть відповідність: ( 6 балів)

1) «Вільна Франція»                 А) Конфронтація та суперництво двох систем ( соціа-

                                                             лістичної та капіталістичної) після ІІ Світової війни                                           

2) «Холодна війна»                  Б) Кодова назва військового нападу Німеччини на СРСР

3) «План Барбаросса»             В) Організація, яку очолював Шарль до Голль

4) «Нічні відьми»                      Г) Кодова назва визволення Білорусії

5) «Багратіон»                          Д) Жіночий авіаційний полк

 

ІV рівень ( за правильно виконане завдання 12 балів)

 

15. « Мене знають як жорстокого собаку. Саме тому мене призначено рейхскомісаром України. Наше завдання полягає у висмоктуванні з України усіх товарів, які лише можна захопити, без огляду на почуття і власність українців. Панове, я чекаю від вас найсуворішого ставлення до місцевого населення».

 

       Кому належать ці слова? Що Ви знаєте про гітлерівський окупаційний режим в Україні та країнах Західної Європи? Порівняйте.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  Завдання з історії 2014 – 2015 н.р.      9 клас

 

І рівень ( за кожне правильно виконане завдання по 1 балу)

Чи правильне твердження?

На початку ХІХ ст..

На території Лівобережної, Слобідської, Правобережної і Південної України існували три генерал – губернаторства Російської імперії( Київське, Малоросійське, Новоросійсько – Бессарабське);
До складу трьох генерал – губернаторств входили 9 губерній( Волинська, Катеринославська, Київська, Подільська, Полтавська, Таврійська, Харківська, Херсонська, Чернігівська).

А  Обидва варіанти правильні;

Б  тільки 1 –й варіант правильний;

В  тільки 2 –й варіант правильний;

Г  обидва варіанти неправильні.

Хто був останнім гетьманом козацької держави?

А  П.Калнишевський

Б  К.Розумовський

В  П.Румянцев

Г  П.Полуботок

     3.Якій історичній особі належать ці вислови: «Я не такий, як інші: закони моральності і пристойності створені не для мене»; « Щастя полягає в тому, щоб насолоджуватися життям в усій його повноті».________________________________

 

4.У яких століттях на території України в архітектурі було поширено « козацьке бароко»?

А ХV – ХVІ ст..

Б ХVІ – ХVІІ ст..

В ХV - Х VІІ ст..

Г ХVІІ – ХVІІІ ст..

5. Прийнято вважати, що будівництво Софіївського собору в Києві почалося після перемоги над:

А) уграми;                     Б) печенігами;            В) торками;            Г) половцями.

6.  Яке поняття відповідає наведеному визначенню?

     Сукупність найважливіших уявлень про перспективи свого майбутнього розвитку, що підтримується переважною більшістю певної національної спільноти

А Національно – визвольний руж

Б національне відродження

В Нація

Г Національна ідея

 

7.Унаслідок якої війни до Росії відійшла Бессарабія, у трьох повітах якої проживали українці?

А Російсько – турецької війни 1806 – 1812 рр.

Б Російсько – французької війни 1812 р.

В Російсько – турецької війни 1828 – 1829 рр.

Г Кримської війни !853 – 1856 рр..

8. З переліку країн вибрати ті, які відігравали головну роль у роботі Віденського конгресу: Франція, Велика Британія, Іспанія, Швеція, Росія, Пруссія, Туреччина.

 

ІІ рівень

9.Дайте визначення поняттям ( 10 балів)

« Священний союз» -

 

Промислова революція –

 

« Сто днів» -

 

« Генеральні штати» -

 

« Конституційна монархія» -

 

      10. Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями. ( 6 балів)

        1. Мануфактура                            А Промислове підприємство, засноване на

                                                                   використанні системи машин;

        2. Фабрика                                     Б Процес у розвитку продуктивних сил суспільства,

                                                                   під час якого відбувається перехід від мануфак –

                                                                   ного до машинного виробництва;

        3. Ринок                                         В Форма виробництва, за якої продукти виробляють-

                                                                    ся не для споживання, а для продажу;

        4. Промисловий переворот         Г  Форма промислового виробництва, що характери –

                                                                   зується поділом праці між найманими

                                                                   працівниками та використанням ручної праці;

                                                               Д  Обмін товарів, який визначається попитом  і

                                                                    пропозицією на товари в масштабі світового

                                                                    господарства, країни або регіону.

11.Вибрати характерні ознаки, що характеризують події, які відбулися наприкінці ХVІІІ ст..? (5 балів)

Створення Азовського козацького війська;
Створення Чорноморського козацького війська;
Діяльність полтавської масонської ложі « Любов до істини»;
третій поділ Речі Посполитої;
Початок утворення військових поселень в Україні;
Таємна місія В.Капніста до прусського короля.

 

ІІІ  рівень

Прочитайте факти біографії історичного діяча і напишіть його прізвище: (5 балів)

    Полководець національно – визвольної війни 1648 – 1657 років. Особливо відзначився у битві під Берестечком. Після захоплення в полон Б.Хмельницького його було обрано наказним гетьманом. Вивів з оточення більшу частину українського війська. В умовах тяжкого відступу, реорганізувавши і поповнивши військо, дав відсіч полякам під стінами Білої Церкви, змусивши короля Яна Казимира розпочати мирні переговори»._________________________________

 

 

Обґрунтувати власну думку ( 6 балів)

Коли вранці 14 липня 1789 року Людовіку ХVІ доповіли про захоплення Бастилії, він промовив: « Це бунт!». На це придворні йому відповіли: « Ні, Ваше величносте, це революція!»  З чиєю точкою зору ви погоджуєтесь і чому?

_______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

       14. Яку мету ставили перед собою діячі « Руської трійці», створюючи « Русалку Дністрову»? ( 5 балів)

 

      Я випробовував свої сили руською мовою, оскільки це моя рідна мова, яка значно відрізняється від мови церковної і великоруської ( московської), і хотів заложити наріжний камінь для її дальшого розвитку і тим самим зародити нестачі руської літератури. В час написання статей моїм головним наміром було сприяння розвитку руської мови і літератури цією мовою….

 

А прагнули започаткувати та розвинути новий літературний напрямок;

Б прагнули створити нову мову для населення східної Галичини;

В прагнули довести існування окремої української мови та сприяти її розвитку4

Г  прагнули показати зверхність руської мови над іншими.

Категорія: Мої статті | Додав: Таня (07.11.2014)
Переглядів: 4117 | Коментарі: 10 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2025
Створити безкоштовний сайт на uCoz